2013. február 16., szombat

Gépkönyvezés - fejben

Nekikezdtünk az autó építésének.
Legelső kitalálnivaló a gépkönyvezés, papírozás volt. Azt mindenképpen tudtam, hogy forgalomban akarom tartani, több okból is, legfőképpen azért,mert szeretnék vele legalább 1-2 RTE vagy R2 versenyen elindulni. Meg aztán nem hátrány az, ha lehet néha kerülni vele egyet :)

Szóval, bő egy évvel ezelőtt még egyszerűen egy RTE gépkönyvvel le lehetett műszakiztatni az autót, ez volt a terv amikor megvettem, de ez a lehetőség tavaly megszünt. Maradt helyette az MNASZ gépkönyv.
Viszont a CRX sohasem volt homologizálva, nincs homológlapja, ez baromira megkomplikálja a gépkönyvezést. Jelen állás szerint, elvileg, most gépkönyvezhetem F csoportba, de F csoportos gépkönyveket jövőre már nem adnak ki, igaz elvileg már idén sem, gyakorlatilag azonban mégis, majd jövőre csináltatnom kell egyedi homologizációt, amivel kaphatok P csoportos gépkönyvet. A P csoport már most ki van dolgozva, de lehet hogy teljesen átdolgozzák, de lehet hogy nem, meg bármi más is lehet, ill. annak az ellenkezője is.
Hogy klasszikust idézzek, érted? Kurvajó neked!


Mindez az MNASZ-en belül évek óta dúló hatalmi harcok következtében a szakmaiságot teljesen zárójelbe tevő ATB (Technikai Bizottság) vezetőségének megválasztásának a következménye. Két különböző hozzáállás ütközik itt ugyanis, a Csepela-féle iskola azt mondja, hogy mindenben az FIA szabályozás az irányadó, vagyis rallyzni csak rallyra homologizált autókkal lehet, tehát pl kapásból kiesnek az M3-as BMW-k (mert a lökettérfogatuk nagyobb mint az FIA maximum 2.5 liter), meg a 1.7es, micsu hidas, villanyszervós, 15ös kerekes űr-Ladák. Ezzel szemben a Cselényi Balázs és Gyurma véleményét osztók jóval lazábban kezelik ezt a kérdést, azt mondják, ha itthon ezekre van igény, BMW-kre és Ladákra, akkor nincs ezzel semmi baj, tegyük ezeket lehetővé.
Mondanom sem kell, hogy minden szakmaiságtól függetlenül, az én önző, önös érdekem miatt ez utóbbi a szívemnek kedvesebb.

Szóval semmi nem biztos, meg ha az is lenne, akkor is bármi megváltozhatna, csináljam meg, toljam bele a százezreket,  vigyem oda, aztán vagy elhajtanak vele vagy nem. Tök jó, imádom az ilyet, csak tudnám, miért népszerűtlenedik folyamatosan itthon a rally...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése