Vasárnap Salak, előtte péntek este negyed tízkor felhív István, hogy pont akkor jut eszébe, bő egy hónap után, hogy Kunmadaras előtt igazából ő átvariálta a futómű bekötési pontokat, és attól csúszik el, mert hogy berakott egy plusz alátétet, és a fém-a-fémen elcsúszik. Vegyem ki, és örökre jó lesz.
Király, végülis jobb később mint soha, mondjuk nem egyszerű futóművest találni szombatra, de sikerült. MService Muki odatette magát, kivettük az alátétet, beállítottuk a futóművet, irány a salak.
Mondjam? Legelső kör, ahogy jövök le, a kormányközép már régen elment a levesbe, a kerekek úgy állnak mint ex-pénzügyminiszterünk tekintete. Muki is indult a Hondával a Salakon, minden futam után alámászott, és próbálta visszarugdosni a lengőkart a helyére, de hát mondtam neki, hagyja a fenébe, ezzel tényleg felesleges szenvedni. Oké, mondja ő, de azt sem szeretné, hogy alatta hulljon szét végleg...
Megette a fene ezt a versenyt is, amúgy is utcai gumikat raktam fel, igazából abban bíztam, hogy hátha valami csoda történik, és ahogy István mondta, a fém alátétek nélkül helyén marad a lengőkar, de nem...
Következő megmozdulás a Totalcar féle Kakucsringes Faluvégi Fahren volt, amire több okból is el szerettem volna menni. Egyrészt, mert nagyon tetszenek a Totalcaros események, Vályi és a srácok tényleg érzik mi a jó a népnek, Winkler meg hálistennek csak addig van ott amíg a kamerának pózol. Másrészt, még sose voltam a Kakucsringen, pedig már régóta ki akarom próbálni. Harmadrészt, ez remek lehetőség kipróbálni a szutyok gumijaimat, hogy viselkednek hidegen, hideg aszfalton, ez hasznos infó lesz jövő évi első Rabócsiringes rallycrosson. Negyedrészt, de semmiképpen sem utolsósorban, személyesen ott lesz Cigi, aki amellett hogy igen szórakoztató egyéniség, kb. másfél éve intézi a CRX forgalomba helyezését, ami eddig szintén nem egy sikersztori.
Persze nyilván automatikus ön-összekuszálódó első futóművel nem sok értelme van bármit is kezdeni, szóval tűzoltásként kerestünk a padon egy használható beállítást, ott felhegesztettünk a hídra egy-egy alátétet, így nem tudott elmenni a futómű így indultam neki Kakucsnak.
Kakucs nagyon tanulságos volt.
Egyrészt, nem csalódtam a Totalcaros műhelyben, egy nagyon jó és szórakoztató rendezvényt hoztak össze.
Másrészt, tudtam beszélni Cigivel, aki megnyugtatott, hogy minden sínen van. Igaz, hogy ezt jó párszor hallottam tőle már eddig is, de én bárkinek elhiszek bármit, így újfent megnyugodtam, hogy ezzel sem lesz már gond, végre egyenesben van a dolog... újfent...
Harmadrészt, tanulságos volt a gumiteszt is. Kipróbáltam utcai nyárit, utcai télit, meg vagy két slicket, és nagy érdeklődéssel konstatáltam, hogy mindegyik totálisan másként viselkedik. Tanulság? ki kell választani egy konkrét gumitípust, és azt jól kiismerni, ez a legfontosabb. Lehet ez akár a legszarabb is, de ha tudom hogy mire számíthatok tőle, még mindig jobb, mint egy rakás teljesen különböző, használt slick, amik isten tudja hogy voltak tárolva...
Ja, Kakucs után a váltó is csörögni kezdett, biztos ami biztos. Pedig a váltóház még egy homokfújást is kapott előtt, és mégis, ki érti ezt?
Szerencsére Kakucson találkoztam Szombati Gergővel, akitől tudtam hozni megfelelő csonkállványokat, meg pár hasznos dolgot.
Kakucsringnek a másik pozitív hozadéka az volt még, hogy az oda-vissza 500 km úton volt időm alaposan átrágni, mi legyen a folytatása ennek a Hondázós projektnek, és arra jutottam, hogy én veszem kézbe az autóépítést, mert nagyon-nagyon elegem van abból, hogy mások szívatnak, pedig ez a gép nem egy ördöglakat, elég könnyen át lehet látni, ráadásul annyiféle átalakítást csináltak már a típuson olyan sokan, hogy az interneten bármilyen átépítéshez nemhogy komplett recept, de rendelhető, konyhakész szettek is vannak.
Első lépésként kezdtem egy kárfelméréssel, mi az amit pánikszerűen rendbe kell rakni.
1, első futómű
Hát ezt mindenképpen. Tulajdonképpen a mai napig nem értem, miért kellett a motorcsere ürügyén belebarmolni egy 6.gen Civic első futóművet. Ez miatt jöttek kijjebb az első kerekek, emiatt lettek szétgányolva a futómű bekötési pontok, amik olyan sok problémát okoztak.
Némi utánajárással az derült ki, hogy ha CRX iVT csonkállványokat rakok be, akkor a kerekek is a helyükön maradnak, a hidat sem kell szétfarigcsálni, és a 262-es tárcsák is felmennek.
2, kipufogó
Ez kompletten cserés lesz. Belever a kaszniba, és mivel nincs benne rugalmas rész, nem túl meglepő módon elkezdett repedezni.
3, Váltó
Juhé, leszedjük, szétszedjük, aztán meglátjuk. Valszeg kap egy komplett felújító-szettet, kár szenvedni ezekkel a bontottakkal, Hondáéknál úgy látszik itt elfogyott a tudomány, mostanra mindegyik szét van kopva.
4, Tank
Remek ötlet volt kifurkálni a betöltő-nyakat, az hogy így ömlik ki a benzin az oldalán és szedi le a dekort, gondolom csak járulékos veszteség.
5, Első lökös
úgy áll, mintha nekimentem volna valaminek. Ami egyébként pontosan így is történt, de azóta elvileg ez meg lett csinálva, zárhíd helyrehúzva. Csak gondolom a lökösnek nem szólt senki, hogy barátom, neked most már jól kell állni!
6, légszűrő, levegő-cső
Hát, izé. Tegyünk úgy, mintha ez meg sem történt volna...
7, Ülések
Sikerült Istvánnak úgy kiszedni és visszarakni, hogy eddig hosszas próbálkozással sem találtam meg az eredeti, jól beállított üléspozíciót. Látom az oldalán a festéknyomokat, amik pont úgy néznek ki, mintha valaki megjelölte volna, hol voltak a csavarok, csak az értelmére nem sikerült rájönnöm, mivel most teljesen más lyukak vannak használva... A Galaxis Utikalauz tea-automatája jut róla eszembe, vajon miért?
Ez volna a tűzoltás része. Ha ez megvan, akkor fogunk kb. ott tartani, ahol tavaly tavasszal kellett volna...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése